fizjoterapia kraków

Jak pracuję

W leczeniu moich pacjentów wykorzystuję najbardziej zaawansowaną i niezwykle wszechstronną formę terapii powięziowej - metodę Manipulacji Powięzi (Fascial Manipulation®). Jest to rodzaj terapii manualnej opracowany przez włoskiego fizjoterapeutę Luigiego Stecco. Jak sama nazwa wskazuje, metoda skoncentrowana jest na pracy z powięzią, czyli trójwymiarową, łącznotkankową błoną otaczającą wszystkie struktury naszego ciała. Powstała blisko 30 lat temu metoda, dzięki stale trwającym badaniom, nieustannie rozwija się, ewoluuje i obecnie jest jedną z najskuteczniejszych form leczenia dolegliwości bólowych układu ruchu i dysfunkcji wewnętrznych. Istotą Manipulacji jest odtworzenie właściwej konsystencji i ślizgu określonych stref powięzi oraz uzyskanie balansu napięciowego w całym układzie mięśniowo-powięziowym.

Terapia obejmuje manualne oddziaływanie na wybrane punkty bądź obszary ciała, a poprzedzona jest szczegółowym wywiadem, weryfikacją ruchową oraz badaniem palpacyjnym. Sama manipulacja na pierwszy rzut oka przypomina nieco punktowy masaż połączony z głębokim uciskiem. Spośród innych terapii powięziowych wyróżnia ją jednak niezwykła precyzja. Opracowywane punkty, zwane w tej metodzie centrami koordynacji i fuzji, zlokalizowane są w powięzi głębokiej i są miejscami, w których zbiegają się wektory napięć mięśni poruszających naszym ciałem w określonych kierunkach i płaszczyznach. W niezwykle skomplikowanej konstrukcji ludzkiego organizmu, w której powięź działa jak precyzyjny element regulujący, utrzymanie właściwej konsystencji tkanki łącznej oraz zachowanie balansu napięciowego gwarantuje prawidłowe funkcjonowanie układu mięśniowo-szkieletowego, właściwą pracę narządów wewnętrznych oraz skoordynowanowane działanie wszystkich zależnych od siebie struktur anatomicznych.

Niekorzystnym zmianom w układzie mięśniowo-powięziowym może towarzyszyć bardzo szerokie spektrum objawów. Te typowe, jak ból, ograniczenie ruchomości, spadek siły mięśniowej, czy stany zapalne, stanowią najczęstszy obraz dolegliwości z jakimi pacjent zgłasza się po pomoc. Nieprawidłowo funkcjonujący układ powięziowy bywa również źródłem rozmaitych, często skomplikowanych i z pozoru niewyjaśnionych zaburzeń internistycznych, objawiających się np. nieprawidłową pracą narządów wewnętrznych, gruczołów, naczyń krwionośnych, czy nawet skóry. Jeżeli więc ból utrudnia Ci codzienne funkcjonowanie, odnajdujesz u siebie inne dolegliwości, z którymi od dłuższego czasu nie możesz sobie poradzić, przez kontuzje zrezygnowałeś z wszelkich aktywności fizycznych, a leki przeciwbólowe już dawno przestały dawać jakiekolwiek efekty, to najwyższy czas abyś skorzystał z usług certyfikowanego fizjoterapeuty.

Umów się na wizytę i sprawdź w jaki sposób mogę Ci pomóc.

Zrozumiałem